2011. december 4., vasárnap

Jelasity nem fut, ő nem gyáva…

A névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett és szeptember 29-én veretett meg serege (1848-ban), majd iszkolt Bécs felé, a címbéli úr(?) nem Josip, hanem Radovan, (lehet, hogy szerb ráadásul), mindenesetre a bécsi támasszal háta mögött felvette a kesztyűt a végtörlesztés ellen.
A sztori nem a képzelet műve, csak a mögötte álló rosszindulat minden képzeletet felülmúló (vagy szimpla bűntett).

I. menet. Történt vala, hogy az Első ügyfele (már a sokadik, nem első) a svájci frankos (panel)lakáshitelhez lakástakarék számlát is nyitott, így hitele ún. kombi-hitelként funkcionált. A dolog ment is míg az ügyfélnek volt munkája, majd állása szűntével csak a kamatot fizette, nehogy felkopjon a bank álla. A Funda egyre jobban lemaradt.
A folyamatos Funda fizetés tartós elmaradása ugyan egyik felmondási ok a bank számára ezer pótkötéllel biztosított szerződésben, de mintegy hallgatólagos megállapodással, amíg a kamat jött, a felmondás elmaradt.

II/a. menet. Bankunk még tavaly aláírta az Etikai Kódexet, miszerint közösen ügyködik ügyfeleivel a nehézségek megoldásában, így ezen felbuzdulva idén tavasszal ügyfél be a fiókba, kérelem lead; Legyen szíves magasságos bank lehívni az eddigi megtakarítást, előtörlesztés annyival, a maradék (lehetőség szerint meghosszabbított futamidővel) alakíttassék át annuitásos hitellé. Így ugyan kissé magasabb a törlesztő, de nagyobb a törlesztési kényszer, ráadásul egy felmondási ok kilőve, s kopik a tőkerész is.

II/b menet. Két hónap várakozás, közben többszöri érdeklődés, hiszen ezt valahol a mennyekben döntik el olyanok akik telefonon elérhetetlenek.
Végre megjön a válaszlevél, amiből kiderül a késlekedés oka; Gondos vizsgálatra volt szükség. A válasz érdemi része: Nem! (Miért? Csak! Nem áll módjukban. Mégis kinek áll módjában, ha nem nekik?) Ügyfél első hiba; nem ment ezzel azonnal a PSZÁF-hoz kifogásolva az együttműködési szándékot.

III. menet. Helyzet visszaáll mint elején; ám szeptemberben beüt a végtörlesztés. Bankot reveláció éri, hirtelen kiderül, ügyfélnek tetemes Funda elmaradása van. Nosza felszólító levél reppen, pótold a levél kézhez vétele után 10 napon belül, vagy repülsz, legalábbis felmondjuk a szerződést.

IV. menet. Kézhezvételi nap előtt ügyfél bejelenti előtörlesztési szándékát, mert vannak még segítőkész rokonok a világon.

V. menet. Fundának elmegy a lemaradás, Elsőnek a fennmaradó rész 180 HUF/CHF árfolyamon, és várakozás a boldogító értesítésre; lehet a Földhivatalba fáradni , lehet törölteni a jelzálogot. „A többi néma csend”. Hát nem így van, az Első valami rejtélyes oknál fogva elfelejti lehívni Fundától az óvadéki letétet, a néma csend csak ilyetén módon értendő, és csak nyúlik.

VI. menet. Ügyfélnek van ismeretsége a Fundánál, - s mivel a végtörlesztés óta Funda call-centere földi halandó számára elérhetetlen, kivéve, ha nem akar a törlesztéssel azonos méretű telefonszámlát fizetni, - megtudja, hogy Első még alszik pár hetet a postázás előtt, ezért telefonon panaszt tesz Elsőnél, hogy micsoda dolog ez. Első még mindig állítja, hogy elküldte, csak mikor szembesül hazugságával, kezd más taktikára váltani.

VII. menet. Eszébe jut, hogy kéne még egy papír, amivel már istenbizony elküldi a lehívást. Ügyfélnek fél napjába tart, hogy a fiókban elismervényt szerezzen, hogy a lapot leadta (náluk!), mert erre ott senkinek felhatalmazása nincs. (Vajh miért is oly gyanakvó ez a gaz ügyfél?)

VIII. menet. Újabb 10 nap, megérkezik Fundához a lehívás. Igen eltalálták! Rossz névre, amire Funda nem utalhat. (Hogy a többszörösen – a fiókban is leellenőrzött – kérelmen hogy változott meg a továbbküldés során a lehívási cél az csak annak számára rejtély, aki nem tudja, hogy közben az Első hónapról hónapra továbbra is leszívná a számláról az aktuális kamatot, de mivel a számla zárolt, ezért azt ügyféltől követelheti további havi befizetéskén. Nyugodjon meg mindenki, követeli is.)
Az csak hab a tortán, hogy Első ’elfelejti’ Fundát értesíteni, hogy ne hívogassa ügyfél számlájáról a havi megtakarítási részletet, azt ügyfélnek külön kell Elsőnél (újabb alkalommal) letiltatnia.

IX. menet. Ügyfél újból bejelenti végtörlesztési szándékát, hiszen a két hónap lassan lejár, egyidejűleg panaszt tesz az Első megfelelő fórumán, panaszt tesz a bizonyító okiratok másolatával a PSZÁF-nál, töpreng rajta, hogy eljuttassa-e a GVH-nak, mivel az vizsgálódik a végtörlesztés kollektív megnehezítésének ügyében. Ügyvédei tanácsára ismeretlen tettes ellen tesz majd feljelentést, hiszen a sok-sok, az időhúzásból keletkező kamatból nagyon jó ügyvédeket foglalkoztathat az Első, s mint a bevezetőben olvashatjuk, az Első elsője budai villája védelméből bátran fogja állni a rohamot. Ők nem vonulnak ki, hiszen nem hagyhatják cserben ügyfeleiket, amint osztrák vezérük nyilatkozta.

Jesszusom, mi lenne, ha cserbenhagynák őket?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése